پیچک سوئدی
نوشته شده توسط : hr

پیچک سوئدی با نامهای دیگری نظیر بگونیای سوئدی ،پیچک باغی ،گلیکلیا ، برگ نعنایی و کاکتوس عطری نیز شناخته می شود . برگهای آن براق با لبه های کنگره دار است و گیاهی است مناسب سبدهای آویز .

 

نام علمی این گیاه همیشه سبز  PLECTRANTHUS VERTICILLATUS است و از خانواده نعناییان محسوب می شود .

برخی گونه های این گیاه برگهای کاملا سبز دارد و برخی دیگربه صورت ابلق است که در واقع رگه های سبز روشن دارد . حالت دنباله دار این گیاه را بسیار محبوب کرده است . از دیگر دلایل محبویت این گل می توان به شرایط آسان نگهداری و تکثیر این گیاه اشاره کرد.

پیچک سوئدی از بهار تا پایان فصل تابستان گل هایی به رنگ سفید یا ارغوانی میدهد که به صورت خوشه ای در انتهای ساقه آن قرار می گیرد . بعد از محو شدن گلهای آن بهتر انتهای ساقه ها را هرس کنید تا شاخ و برگها تشویق به رشد شوند .

 

اگر از طرفداران گیاهان همیشه سبز و رونده هستید پیچک سوئدی گیاهی بسیار مناسب است که به سرعت انتشار می یابد و نمایی زیبا شاداب خلق می کند ....

بعضی مردم اعتقاد دارند که پیچک سوئدی برای درمان روماتیسم مفید است .

 جالب است بدانید پیچک سوئدی در واقع بومی شمال استرالیا و جزایر اقیانوس آرام است و زیستگاه آن سوئد نیست ! و فقط به دلیل محبوبیت آن در بین مردم سوئد به این نام خوانده می شود ...

شیوه نگهداری و تکثیر آسان این گیاه آنرا به گیاهی ایده آل برای افراد مبتدی و یا کسانی که زمان زیادی برای نگهداری از گیاهان ندارند  تبدیل نموده است .

این گیاه دارای گونه های متفاوتی است ...برخی از آنها برگهای کاملا سبز دارند و برخی دیگر برگهایی ابلق و دو رنگ از سبز کمرنگ و پررنگ دارند که بسیار آنرا به گیاه حسن یوسف شبیه می سازد .

شرایط مناسب بای مراقبت از پیچک سوئدی :

نور : پیچک سوئدی نور مستقیم آفتاب را دوست ندارد اما به نور زیاد و کافی برای رشد نیازمند است . بنابراین بهتر است مکانی برای آن در نظر بگیرید که هم از تابش مستقیم افتاب به دور باشد و هم  نور به اندازه کافی داشته باشد . به عنوان مثال اگر پشت پنجره شمالی مکانی برای آن در نظر بگیرید و یا در تراس یا حیاط در مکانی سایه قرار بگیرد بهترین رشد را خواهد داشت .

دما : دمای مناسب برای پیچک سوئدی مابین 13 تا 27 درجه است . در زمستان بهتر است آنرا از سرما حفظ کنید تا گیاهی شاداب داشته باشید .

آبیاری : آبیاری متوسط مطلوب این گیاه است . بهتر است اجازه دهید کمی سطح خاک خشک شود بعد گلدان را  آبیاری کنید .  

خاک : خاک های سبک




:: موضوعات مرتبط: گیاهان آپارتمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4890
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: